با احراز استانداردهای لازم، اولین دوره تربیت مدرس مهارت های پایه (1) در استان اردبیل برگزارشد

۰۸ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۴:۳۰ کد : ۲۵۴۴۱ اخبار شیرپوینت
تعداد بازدید:۱۴۶
 اولین دوره آموزشی تربیت مدرس مهارتهای پایه (1) دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در سطح استان ها با حضور مدرسین دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل و استانهای همجوار ، مدیران استانی و همچنین مسئولین علمی کاربردی در محل مجتمع توریستی کوثر اردبیل روز پنجشنبه 6 شهریور و همزمان با هفته دولت آغاز گردید.
با احراز استانداردهای لازم، اولین دوره تربیت مدرس مهارت های پایه (1)  در استان اردبیل برگزارشد

 

در آغاز این مراسم مهندس ابراهیم زاده رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان اردبیل ضمن گرامیداشت هفته دولت، با اشاره به اهمیت سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی افزود: در راستای تربیت مدرسین متخصص مورد نیاز دانشگاه جامع علمی کاربردی، سومین دوره آموزشی تربیت مدرس تحت عنوان دوره پایه 1 برای اولین بار در کشور در میان واحدهای استانی با حضور بیش از 200 نفر مدرس علمی کاربردی برای استان اردبیل و استانهای همجوار برگزار شد.

 

وی با تبیین سیاستهای دانشگاه جامع علمی- کاربردی براساس اعلام ریاست عالیه این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی با توجه به ماهیت خود در جهت همسویی و همصدایی با سیاستهای کلان دولت، باید به سمت ارتباط با صنعت و کارآفرینی پیش برود و ماموریت اصلی این دانشگاه حرکت به سمت بازار، اشتغال بر مبنای اقتصاد دانش بنیان است و دانشگاه باید جایگاه خود را در بازار کار، به بهترین نحو پیدا نموده و در این راستا، با تربیت افراد کاربلد نگران بیکاری فارغ التحصیلان نباشیم.

 

ابراهیم زاده با ارائه گزارشی از آمار واحد استانی اردبیل تعداد مراکز آموزشی تحت نظارت را 20 مرکز، 1435 مدرس، 9275 نفر دانشجو، 266 کد رشته محل با 188 رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی در 4 گروه صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر، مدیریت و خدمات اجتماعی و  با بیش از 12000 نفر دانش آموخته عنوان کرده  و در حوزه های مختلف اعم از جشنواره های فرهنگی و قرآنی و المپیادهای ورزشی جزو برترین های کشور برشمرد.

در ادامه دکتر روحیان، رئیس امور مدرسین دانشگاه علمی – کاربردی کشور با اعلام اینکه مجوز تاسیس مرکز تربیت مدرس علمی کاربردی از وزرات علوم و تحقیقات و فناوری دریافت شده است گفت: ایجاد فهم و زبان مشترک بین دانشگاه و مدرسین هدف مهم و محوری این دورههای آموزشی بوده و تاکنون 16هزار مدرس در سراسر کشور در این دوره ها شرکت نموده اند.

روحیان با اشاره به تاثیر آموزش ها در ایجاد مهارت در توسعه و پیشرفت جامعه اظهار داشت. شعار اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی آموزش مادام العمر است و این موضوع برای مدرسین دانشگاه نیز لحاظ می گردد.

رئیس امور مدرسین دانشگاه علمی – کاربردی کشور با تاکید بر اینکه خلاءهای موجود در جامعه که آموزشهای نظری موفق به تکمیل آن نشده اند باید پر شود، ادامه داد: سکان دار اصلی در دانشگاه اساتید هستند و ضروری است با آگاهی دقیق و واقعی نسبت به نیازهای جامعه در تربیت دانشجویان و انتقال مهارت ها نقش ایفا نمایند.

 سپس اقبال عباسی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اردبیل نیز به نقش دانایی در داشتن جامعه شرافتمند و عزتمند اشاره کرد و گفت: در کشورهای توسعه یافته حوزه های اجتماعی و حوزه های سیاسی و حاکمیت تعیین کننده هستند و حاکمیت و حوزه سیاسی بر اساس مطالبات حوزه های اجتماعی سیاستهای خود را تنظیم می کنند.

عباسی به نقش دانشگاه و اساتید در ارتقاء دانایی های جامعه تاکید کرد و گفت: اگر مردم به آگاهی لازم مجهز شده و در صحنه باشند مطالبه گری خواهند نمود و این مطالبه گری به پاسخگویی دولتمردان و تلاش آنها برای تامین نیازمندیهای شهروندان منجر خواهد شد.


نظر شما :